Subject: FW: 11307 km 1,02 Kostivere alevikus Aruküla tee piirkonnas kaugküttetorustike rekonstrueerimise projekti kooskõlastamise taotlus
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 14 Feb 2024 16:25:01 +0200

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks.

Delta viit 7.1-2/24/26263-2

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: Wednesday, February 14, 2024 4:15 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Subject: RE: 11307 km 1,02 Kostivere alevikus Aruküla tee piirkonnas 
kaugküttetorustike rekonstrueerimise projekti kooskõlastamise taotlus

Tere

Saadan täiendatud projekti vastavalt eelnevatele märkustele.

Lugupidamisega,

Tanel Rugam

Soojatooja OÜ

+372 507 1350

From: Laur Kõiv <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, February 13, 2024 4:32 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: RE: 11307 km 1,02 Kostivere alevikus Aruküla tee piirkonnas 
kaugküttetorustike rekonstrueerimise projekti kooskõlastamise taotlus

Tere

Arutasime seda teemat ning üldjoontes sobib, kuid palume ristmevälja 
joonisel kajastada ka mahasõidu osa ning mahasõidu all tuleks küttetorustik 
min 1,2m sügavusele projekteerida.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, February 12, 2024 12:06 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: 11307 km 1,02 Kostivere alevikus Aruküla tee piirkonnas 
kaugküttetorustike rekonstrueerimise projekti kooskõlastamise taotlus

Tere

Korrigeerisime trasseeringut, et ristumisel teega oleks toru min 1.5m 
sügavusel.

Küll aga Adveniga konsulteerides, et saaksime tulevikus torustikku 
normaalselt tühjendada ja õhutada, siis kas N-3 alates kuni punktini N-4 
võime toru sügavust vähendada kuna tegemist on kõrvaltee pealesõiduga 
(varasemas kaugkütte rekonstrueerimise etapis on sarnaselt lähenetud 
torustiku sügavusele ja siis Transpordiametile sobis).

Lugupidamisega,

Tanel Rugam

Soojatooja OÜ

+372 507 1350

From: Laur Kõiv <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, January 29, 2024 10:57 AM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: RE: 11307 km 1,02 Kostivere alevikus Aruküla tee piirkonnas 
kaugküttetorustike rekonstrueerimise projekti kooskõlastamise taotlus

Tere

Vabandame viibinud vastuse pärast.

Oleme projekti läbi vaadanud ning palume korrigeerida/täiendada projekti.

Tutvunud esitatud materjalidega (seletuskiri, joonised), märgime, et 
projekteerimisel ei ole arvestatud kõiki Transpordiameti tüüpnõudeid: 
„Nõuded tehnovõrkude teemaale paigaldamise kavandamisel“ (edaspidi Nõuded) 
ning me ei pea võimalikuks esitatud Projekti kooskõlastada. Projekti 
materjalide korrigeerimisel tagada vastavus Nõuetele, muuhulgas viitame 
alljärgnevatele mittevastavustele:

*	Palume korrigeerida asendiplaani ja ristmevälja joonist ning viia joonised 
vastavusse Transpordiameti nõuetega. Asendiplaanil puuduvad avatud kaevete 
kontuurid, rajatava torustiku andmed, sügavus, tugevus jne. Ristmevälja 
joonisele palume lisada katastriüksuste piirid olemasoleva teekatte kontuur. 
Lisame, et ristmevälja joonise andmetel ei vasta rajatava torustiku sügavus 
Transpordiameti nõuetele ristumisel riigiteega. Kaugküttetorustiku 
minimaalne sügavus riigitee katte ja mulde all peab olema külmumispiir, kuid 
mitte vähem kui 1,5m. Palume korrigeerida.

*	Projekti materjalidest puudub katete taastamise joonis ning esitatud 
taastamise osa ei vasta Nõuetele. Palume lisada vastav osa.

Riigitee teekatendi konstruktsiooni taastamise projekteerimisel tuleb 
lähtuda „Tee ehitusprojektile esitatavad nõuded“ (MKM 09.01.2020 määrus nr 
2), tee ehitamise kvaliteedinõuetest ja projekteerimisnormidest (EhS § 96 lg 
3, § 99 lg 4) ning Transpordiameti juhenditest 
(https://transpordiamet.ee/maanteed-veeteed-ohuruum/tee-ehitus/juhendid). 
Avalikult kasutatavatele teedele projekti koostamiseks ja ehitamiseks on 
nõutav vastava tegevusala kvalifikatsioon (EhS § 24) ning 
projekteerimistingimused riigiteedele annab Transpordiamet.

*	Isikliku kasutusõiguse ala plaani korrigeerida ja tagada vastavus Nõuete 
lisale 6 (näidis manuses). Palume korrigeerida IKÕ plaani. IKÕ plaanil 
puudub POS 1 tähis. Palume andmed kajastada vastavas tabelis. IKÕ plaani 
jooniselt palume eemaldada asjasse mittepuutuv info (sh asjasse 
mittepuutuvad kontuurid ja andmed/kirjed). Taustainfo palume kajastada 
hallina. IKÕ plaan peab olema selgelt ja üheselt loetav. Tabelis IKÕ ala 
pindala kajastad ruutmeetri täpsusega.

Tingmärkides kajastada „IKÕ seadmise ala“.

IKÕ ala ulatuseks riigitee maaüksustel määratakse reeglina ala Ehitise 
horisontaalprojektsiooni välispinnast 1 m ulatuses. Juhul kui ehitise 
ruumikujust tulenevalt jääks sellise põhimõtte alusel koostatud kasutusala 
väga keerulise kujuga, on otstarbekas kasutusala lihtsustada. Selleks 
lähtuda põhimõttest, et ala oleks võimalikult kompaktne. Tehnovõrgu otstes, 
nurkades jne on otstarbekas kasutusala näidata raadiuse asemel 
nurgapunktina.

*	Kui vana torustik likvideeritakse ja paigaldatakse uued siis meie poolne 
ettepanek on muuta teega paralleelses osas paiknemist, selliselt et torustik 
ei kulgeks enam teega nii paralleelselt. Sinisega on märgitud koht kuhu 
võiks paigaldada.

Torustiku sügavus on vajalik kontrollida et vastaks Transpordiameti 
nõuetele.

Lisame juurde, et vajalik on esitada ning üle vaadata katendiprojekt, mille 
osas saame anda hinnangu peale materjalide esitamist.

*	Seletuskirja palume lisada, et tehnovõrkude teemaale paigaldamisel on 
kõrvalekalded kooskõlastatud projektist keelatud.

Lisaks, et Tehnovõrgu riigiteealusele maale paigaldamise korral peab 
tehnovõrgu omanik enne projekti realiseerima asumist esitama 
Transpordiametile vormikohase taotluse koos projektis kooskõlastatud 
asukoha-skeemiga tehnovõrgu paigaldamise ja talumise lepingu sõlmimiseks 
(vorm saadaval Transpordiameti kodulehel). Sõlmitud leping on aluseks 
riigitee alusel maal projektijärgsete tööde teostamiseks vajaliku 
liiklusväliste tööde loa väljastamiseks.

Juhime tähelepanu, et käesolevas kirjas esitatud mittevastavuste loetelu ei 
ole lõplik ning peale materjalide uuesti esitamist võib tekkida täiendavaid 
asjaolusid ja märkusi.

Palume projekti täiendada ning edastada komplektne allkirjastatud projekt, 
kas minu e-mailile või [email-masked] 
<mailto:[email-masked]> .

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Kooskõlastuste üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Laur Kõiv
Sent: Wednesday, January 24, 2024 3:16 PM
To: [email-masked]' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >
Subject: RE: Harju maakonna Jõelähtme valla Kostivere alevikus Aruküla tee 
piirkonnas kaugküttetorustike rekonstrueerimise projekti kooskõlastamise 
taotlus

Tere

Annan teada, et ma pole veel asutuse sees saanud antud lahenduse osas 
lõpplikku vastust (ilmselt võib vastus viibida), et kui saan vastuse 
lahenduse osas siis annan teile vastava tagasiside projekti kohta.

Vajadusel võite helistada/kirjutada.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Kooskõlastuste üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Laur Kõiv
Sent: Thursday, January 18, 2024 2:28 PM
To: [email-masked]' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >
Subject: Harju maakonna Jõelähtme valla Kostivere alevikus Aruküla tee 
piirkonnas kaugküttetorustike rekonstrueerimise projekti kooskõlastamise 
taotlus

Tere

Tänan kirjutamast.

Kahjuks pole veel jõudnud projektiga lõpuni tutvuda ning seenädal ilmselt ei 
jõua teile veel tagasisidet anda.

Kindlasti annan tagasisidet järgmise nädala jooksul.

Vajadusel võite helistada/kirjutada.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Kooskõlastuste üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, January 16, 2024 3:10 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW:   (TEED-188182) Harju maakonna Jõelähtme valla Kostivere 
alevikus Aruküla tee piirkonnas kaugküttetorustike rekonstrueerimise 
projekti kooskõlastamise taotlus

Tere

Tulenevalt võrguvaldaja Adven Eesti palvest paluksime infot kuna võiksime 
antud projekti osas tagasisidet saada.

Nimelt antud teeületusega oleks mõistlik vanad künad demonteerida ja 
torustik rajada avatud meetodil, kuna künad jäävad vastasel juhul nii risti 
kui parallelselt tee ja ristmiku alla.

Seega peale esmast tagasisidet teeksime esimesel võimalusel sobiva lahenduse 
ringi, et projektiga ehitusloani kiiresti jõuda.

Lugupidamisega,

Tanel Rugam

Soojatooja OÜ

+372 507 1350

From: Transpordiameti Jira <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, December 29, 2023 12:53 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject:   (TEED-188182) Harju maakonna Jõelähtme valla Kostivere alevikus 
Aruküla tee piirkonnas kaugküttetorustike rekonstrueerimise projekti 
kooskõlastamise taotlus

Tere,

Teie taotlus "Harju maakonna Jõelähtme valla Kostivere alevikus Aruküla tee 
piirkonnas kaugküttetorustike rekonstrueerimise projekti kooskõlastamise 
taotlus" on töösse võetud ja sellega tegeleb Laur Kõiv.

Lisaküsimuste korral leiate tema kontaktid siit: 
<https://transpordiamet.ee/kontaktid> https://transpordiamet.ee/kontaktid

Lugupidamisega,
Transpordiamet